Yüksek basınç pompası nasıl çalışır?

2022 By admin 0

Hava pistonu, strok sonlarındaki pilot valflerini tetikleyerek, sürgünün geniş yüzeyindeki havayı dönüşümlü olarak basınçlandırıp tahliye eder. Bunun sonucunda hava pistonunu hareket ettiren basınçlı hava otomatik olarak kontrol ettirilmiş olur. İşi biten hava egzozdan tahliye edilir.

Yüksek basınç pompası arızası nasıl anlaşılır?

Bu da silindir çalışma zamanlarını sekteye uğratır ve aracın kesikli çalışmasına, normalden fazla gürültü çıkarmasına sebep olur. Ayrıca bir arıza durumunda araç yakıt yerine yağ yakmaya başlar ve egzozdan beyaz dumanlar çıkar. Motor yağında da dizel yakıt kokusu oluşur.

Yüksek basınç pompası nedir?

Common rail dizel yakıt sisteminde, besleme pompasından gelen (4-8 bar) yakıtın basıncını, 300-2400 bar'a yükselterek rail borusuna gönderen elemana yüksek basınç pompası denir. Rail borusuna bağlı enjektör borularından enjektörlere gönderilen yüksek basınçlı yakıt, enjektörler tarafından silindir içine püskürtülür.

Yüksek basınç pompası kaç bar?

Yüksek basınç pompaları 1.100 bar ile 2.200 bar arasındaki basınçlarda çalışır. Bağımsız pompalara sahip sistemler de mevcuttur (tak çalıştır pompalar) Enjektörler ya solenoid valf ya da Piezo teknolojisi kullanır. Yüksek basınç pompası yakıtı sıkıştırır ve istenen miktarda gönderir.

Yüksek basınç pompası neden arızalanır?

Fakat, en bilinen arıza nedeni, aracın uzun süre benzinsiz kalmasıdır. Benzinli araçlarda depo seviyesi çeyreğin altına düşmemelidir. Bu seviyenin altına düşen yakıt sebebiyle aracın pompası zamanla arızalanmaya başlayabilir. Hatta, bu seviyenin altına düşmek, basıncın seviyesinde de olumsuz değişikliğe neden olabilir.

Yakıt basıncı yüksek olursa ne olur?

Enjeksiyon basıncının artması ile moment ve güçte bir miktar artış, yakıt ekonomisinde iyileşme ve duman emisyonlarında azalma gözlenmiştir. Ancak, enjeksiyon basıncının belirli bir değerden daha fazla artırılması motor performansını olumsuz etkilemektedir.

Dizel yüksek basınç pompası arızası nasıl anlaşılır?

+ Egzozdan siyah duman atılması: yakıt pompasının arızalı çalışması motordaki yanmayı da etkileyeceği için egzozdan siyah duman oluşabilir. Egzozdan siyah duman atılması mazot pompası arızası göstergesi olabilir.

Basınç pompa nasıl çalışır?

Hava pistonu, strok sonlarındaki pilot valflerini tetikleyerek, sürgünün geniş yüzeyindeki havayı dönüşümlü olarak basınçlandırıp tahliye eder. Bunun sonucunda hava pistonunu hareket ettiren basınçlı hava otomatik olarak kontrol ettirilmiş olur. İşi biten hava egzozdan tahliye edilir.

Yakıt pompası kaç bar?

Depodaki (11) yakıt pompası, yakıtı yüksek basınç pompasının (04) düşük basınç sistemine gönderir. Düşük basınç sistemindeki yakıt basıncı normal işletim sırasında genellikle 0,5 bar ile 5 bar arasındadır.