Mekani algilama becerisi nedir?
2022Mekânı algılama becerisi bir sokağı, binayı, krokiyi ya da alanı zihinde canlandırabilme becerisi olarak kabul edilir.
İçindekiler
- 1 Kronolojiyi algılama ve değişim süreklilik becerisini geliştirmek için uygulamada neler yapılmalıdır?
- 2 Algılama becerisi nedir?
- 3 Değişim ve sürekliliği algılama becerisi nedir?
- 4 Mekanı algılama nedir?
- 5 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Nedir?
- 6 Kanit kullanma becerisi nedir?
- 7 Kanıt kullanma becerisi nedir?
- 8 Sosyal Bilgiler öğretim programının öğeleri nelerdir?
Kronolojiyi algılama ve değişim süreklilik becerisini geliştirmek için uygulamada neler yapılmalıdır?
Yapılan literatür taraması sonucunda zaman ve kronoloji algılama becerisinin geliştirilmesinde çeşitli etkinliklerin (zaman şeritleri, rol oynama, tarihsel empati, kavram haritaları, kavram karikatürleri) uygulanabileceği ve çoklu ortam (Powerpoint sunuları, videolar) kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Algılama becerisi nedir?
Sosyal Bilgiler Öğretim Programında öğrencilere kazandırılması amaçlanan alana özgü becerilerden birini de mekânı algılama becerisi oluşturmaktadır. Bu becerinin kazandırılması ise öncelikle mekân kavramının algılanmasından geçmektedir. Dünya üzerinde yaşayan herkes, yaşadığı yeri tanımak, anlamak ve değiştirmek ister.
Değişim ve sürekliliği algılama becerisi nedir?
Değişim ve sürekliliği algılama: Zaman içindeki olaylarla ilişkili olarak benzerlik ve farklılıkları bulma, değişim ve sürekliliği ayırt etme ve yorumlama.
Mekanı algılama nedir?
Mekan algısı psikolojisi temel olarak; kişinin mekan içerisinde veya çevresinde kısa veya uzun süreli deneyim kazanması ve bu doğrultuda mekanın hatırlanması ile ilgilidir. Bu deneyim hareket ve zaman kavramına bağlı olarak değişir ve gelişir.
Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Nedir?
Sosyal Bilgiler Öğretim Programı; amaç, kapsam, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme değerlen- dirme olmak üzere dört temel öge üzerine inşa edilmiştir. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda yer alan genel amaçlara, öğrenme alanları çerçevesinde ele alınan kazanımlarla ulaşılması benimsen- miştir.
Kanit kullanma becerisi nedir?
Kanıt kullanma becerisini, Ö18(K) “Soyut olan bir konunun anlaşılırlığını artırmak, öğrencilerin derse olan ilgisini artırmak, eleştirel düşünce kazandırmak için kullanılan birincil ve ikincil kaynaklara kanıt kullanma becerisi denir.” farklı amaçlar için kaynakların kullanılması olarak ifade etmiştir.
Kanıt kullanma becerisi nedir?
Kanıt kullanma becerisini, Ö18(K) “Soyut olan bir konunun anlaşılırlığını artırmak, öğrencilerin derse olan ilgisini artırmak, eleştirel düşünce kazandırmak için kullanılan birincil ve ikincil kaynaklara kanıt kullanma becerisi denir.” farklı amaçlar için kaynakların kullanılması olarak ifade etmiştir.
Sosyal Bilgiler öğretim programının öğeleri nelerdir?
Sosyal Bilgiler Öğretim Programı; amaç, kapsam, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme değerlen- dirme olmak üzere dört temel öge üzerine inşa edilmiştir.