Benchmarking ne demek?

2022 By admin 0

Benchmark yapmak nedir?

Benchmarking, bir işletmenin rekabet gücünü arttırmak ve performansını daha başarılı kılmak için başka işletmelerin işleyiş yöntemlerini incelemektir. Sektördeki diğer işletmelerin iş yapma teknikleri incelenir, teknikleri kıyaslanır ve bu değerlendirmeler neticesinde kişi kendi işletmesinde bunları uygular.

Benchmark nedir Finans?

Kıyaslama yapmak için kullanılan referans noktasına “Benchmark” denilmektedir. Finans sektöründe benchmarklar, belirli bir varlığın veya yatırım portföyünün performansını ölçmek için kullanılmaktadır. Benchmarklar arasında en popüler seçenek ise endekslerdir.

Benchmark Marketing nedir?

Bir işletmenin rekabet gücünü yükseltmek başarılı performansa sahip başka işletmelerin, iş yapma tekniklerini incelemesi, kendi teknikleri ile kıyaslaması ve bu kıyaslamadan elde ettiği bilgileri kendi işletmesinde uygulaması.

Kıyaslamanın temel hedefleri nelerdir?

Kıyaslamanın amaçları şöyle sıralanabilir:

  • Kuruluşun amaç ve hedeflerini saptamakta yardımcı olmak,
  • Hedef ve amaçlara ulaşmak için en iyi uygulamaları saptamak,
  • Hedefleri, amaçları ve uygulamaları geçerli kılmak,
  • Şirket kültürünü değiştirmek veya güçlendirmek,
  • Şirketin stratejik yönetimi için verimli içerikler sağlamak,

Benchmark nedir ne işe yarar?

Benchmark, kısaca hız testi olarak ifade edilebilir. Bu test ile bir bilgisayarın işletim sisteminin hızını test etmek mümkündür ya da bir sabit diskin büyük bir dosyayı ne kadar sürede okuyabileceği test edilebilir. Benchmark testlerinde tek bir ürüne yapılan hız testi yalnız başına bir şey ifade etmez.

Kıyaslamanın özellikleri nedir?

Kıyaslama tekniği yalnızca "rakiplerle karşılaştırma yapma" anlamına gelmemekte; örgüt içi, sektörel ve genel anlamda çok yönlü araştırma ve karşılaştırmaları olanak tanımaktadır. Kıyaslama tekniği, kesinlikle bir kopyalama ve taklit aracı değildir; bir uyarlama faliyetidir.

Benchmark ürün nedir?

Benchmark bir ürünün belirlenen bir sabite göre anlamlı ilişkiler kurularak seçilen diğer ürünlerle kıyaslanmasıdır.

Benchmarking türleri nelerdir?

Seçilen ortağa göre benchmarking; içsel, rekabetçi ve fonksiyonel olmak üzere üç grupta incelenebilir (Fisher, 1998: 18; Özer, 1999: 56; Bektaş, 2001: 49). Bu benchmarking türünde, organizasyonun kendi içindeki işlemler ve süreçler arasında kıyaslamalar yapılarak; en iyi uygulamalar tespit edilmeye çalışılır.