Ürün çeşitlendirme nedir?
2022Ürün Çeşitlendirme ise, ürün gamına yeni ürünlerin eklenmesi anlamına gelir. Ürün çeşitlendirme iki türlü yapılabilir. İlki “Ürün Karmasını Derinleştirme” olarak tanımlanmaktadır ve aynı markanın altında bulunan ürün grubuna aynı çeşit yeni ürünler eklemek anlamına gelmektedir.Sep 20, 2016
İçindekiler
- 1 Ürün farklılaştırma stratejisi nedir?
- 2 Işletmelerin ürün karmasında değişiklik yapmalarını gerektiren nedenler nedir?
- 3 Fiziksel ürünün ülkeye göre farklılaşma derecesi nedir?
- 4 Farklılaştırmanın etkileri nelerdir?
- 5 Ürün farklılaşması nedir?
- 6 Farklılaştırma stratejisinin araçları nelerdir?
- 7 İşletmelerin mevcut ürünleri üzerinde değişiklikler yapmasına ne ad verilir?
- 8 Genişletilmiş ürün kavramı nedir?
Ürün farklılaştırma stratejisi nedir?
Ürün Farklılaştırma Stratejisi, aynı sektörde faaliyet gösteren markaların satışını yaptıkları ürünlere ait özelliklerin bir ya da bir kaçını farklılaştırarak ve değiştirdiği stratejiye verilen isimdir.
Işletmelerin ürün karmasında değişiklik yapmalarını gerektiren nedenler nedir?
Bir işletmenin sahip olduğu ürünlerinin çeşitlerinde değişiklik yapmasını gerektiren başlıca faktörler şunlardır: • Talepteki değişmeler • Rekabet • Üretim olanakları ve hacmi • Pazarlama yetenek ve kapasitesi • Finansal durum Page 10 Yakup DURMAZ, Melek YARDIMCIOGLU 376 Olarak sayılabilir (Mucuk, 1998: 135).
Fiziksel ürünün ülkeye göre farklılaşma derecesi nedir?
Bir tanımlamaya (Cavusgil, Zou ve Naidu, 1993) göre; ürün adaptasyonu fiziki ürünün ulusal pazarlar genelinde farklılaşma derecesi olarak tanımlanmaktadır.
Farklılaştırmanın etkileri nelerdir?
Ek olarak farklılaştırma stratejisi, yaratılan farklılık nedeniyle müşteri bağlılığı oluşturma, yeni girişlerin engellenmesi olasılığı, ikame ürünler arasında daha iyi konumlanma gibi potansiyel avantajları da bünyesinde barındırmaktadır. Farklılaştırmayı başarmak bazen yüksek pazar payından mahrum bırakabilmektedir.
Ürün farklılaşması nedir?
Ürün farklılaştırması ürünün temel özelliklerinden bir veya bir kaçının değiştirilmesi ve öncekinden farklı hale getirilmesi anlamına gelmektedir. Örneğin bir toz deterjanın, sıvı ve konsantre hale getirilmesi ürünün farklılaşmasıdır.
Farklılaştırma stratejisinin araçları nelerdir?
Bir farklılaştırma stratejisi kullanarak ürününüzü farklılaştırmanın çeşitli yolları vardır….Farklılaştırıcılar Geliştirin
- Fiyat.
- Görüntü veya itibar.
- İlişki.
- Hizmet.
- Ürün.
- Dağıtım.
Jul 21, 2020
İşletmelerin mevcut ürünleri üzerinde değişiklikler yapmasına ne ad verilir?
Ürün farklılaştırması ürünün temel özelliklerinden bir veya bir kaçının değiştirilmesi ve öncekinden farklı hale getirilmesi anlamına gelmektedir.
Genişletilmiş ürün kavramı nedir?
Tüketicinin giderilmesi gerektiği ihtiyaçlarını karşılayan ya da sorunlarını çözme noktasında fizyolojik ve psikolojik unsurlar bütünü geliştirilmiş ürün olarak bilinir. Genel olarak duyu organlarınca algılanmayan bir unsurdur.